2017. már 23.

Megkezdtük...

írta: fizikusmanó
Megkezdtük...

...az általános iskolai diákoknak a bemutató foglalkozásokat!

Kedves Olvasóink!

Ahogy azt az előzőekben jeleztük, a ScienceGuruk Tehetségtámogató Program több pilléren nyugszik. Nem az alábbiakban látható pilléreken, hanem rendes, tudással, ismerettel kitöltött, erős pilléreken.

column-1825087_1920.PNG

Az egyik pillér a középiskolás korú mentordiákok felkészítése több adott témakörben, a saját fejlődésük érdekében és egyben arra, hogy az általános iskolás gyermekeknek bemutatókat tartson.

A második pillér ebből következően az általános iskolásoknak szóló kreatív foglalkozások, kísérleti bemutatók és a számukra kiírt Tehetségtámogató Verseny-ből áll.

A harmadik pillér a napjainkban elengedhetetlen digitális pillér, az interneten való támogatás, vagyis egy ismeretterjesztő blog létrehozása, folyamatos fenntartása. Ezen a blogon nem csak a természettudományos jelenségek, ismeretek kerülnek bemutatásra, de a tanárok, diákok és a szülők is egy aktív felületet, kapcsolódási pontot tudnak kialakítani a diákoknak felkínált információkkal és azok forrásaival is.

A negyedik pillér alapján pedig a természettudományok iránt érdeklődő fiataloknak, kisiskolásoknak szervezünk érdekes programokat, például ebben az évben a mobil planetárium jön ki Vácra előadásokat tartani, előtte az általános iskolás fizikatanárok természetesen felkészítik diákjaikat, majd a látottak feldolgozása is tanórákat vehet igénybe. Paksra utazunk a középiskolásainkkal Atomerőmű látogatásra. Előtte természetesen felkészülünk a nukleáris energiatermelés témakörében.

A március 15-i ünnep előtti napon felkészítő tanáraink, egyenlőre a mentordiákok nélkül, érdekes kísérleteket mutattak be a váci Petőfi Sándor Általános Iskolában.

petofi_kiserletek_20170314_002_1.JPG

forrás: saját fényképek, Vác, Petőfi Sándor Általános Iskola, 2017.03.14-én Tóthné Brassói Hilda

Tóthné Brassói Hilda fizika tanárnő szerint:

"Kolléganőimmel évek óta szervezünk kísérleti bemutatókat, flashmobokat, kreatív fizikai foglakozásokat az általános iskolai és a középiskolai korosztálynak, amit ebben az évben, az előző évben megnyert Auchan pályázati pénznek és a Boronkay Közhasznú Alapítvány adminisztratív támogatásának köszönhetően programokban gazdagabban tudtunk megszervezni. Igaz, rengeteg szabadidőnket igénybe veszi mind a felkészítés, a foglalkozások levezetése, vagy a ScienceGuruk Tehetségtámogató Program Versenyének a megszervezése, mind pedig az informatikai támogatás, háttérmunka, a sok-sok érdeklődő diák jelenléte, a természetben lejátszódó jelenségeket megértő kisember öröme mindezekért a hosszú munkával eltöltött órákért kárpótol minket. Amikor egy kísérletet mutatok be, próbálom a lehető legegyszerűbben, mégis a lehető legteljesebben bemutatni a folyamatot, a feltételeket és a következményeket. Azt szeretnénk elérni, hogy az általános iskolai diákoknak, a borzasztóan alacsony természettudományos óraszáma mellett is lehetőségük legyen helyben részt venni ezeken a rendhagyó órákon. Remélem sikerült a mai foglalkozással maradandó élményt átnyújtani a részt vevő diákoknak, nekünk tanároknak biztos, hogy élmény volt találkozni a remélhetőleg leendő diákjainkkal!"

petofi_kiserletek_20170314_005_1.JPG

petofi_kiserletek_20170314_004.JPG

forrás: saját fényképek, Vác, Petőfi Sándor Általános Iskola, 2017.03.14-én Tóthné Brassói Hilda fizikatanárnő

Kovács Éva tanárnő szavai szerint:

"A program keretében eddig főként a mérési, kísérleti, elméleti kérdéseket tartalmazó versenyre, illetve a kísérleti bemutatókra való felkészülésre helyeztük a hangsúlyt. Most azonban már megkezdtük a tényleges kísérleti bemutatókat is. Márciustól kezdődően sorra látogatjuk/járjuk a programban részt vevő/bejelentkező általános iskolákat és ott rendhagyó fizikaóraként kísérleti bemutatót, interaktív órát tartunk. Elsőként a váci Petőfi Sándor Általános Iskolában jártunk, ahol a városi verseny résztvevői saját tapasztalataik révén ismerhették meg az erő forgató hatását, az egyensúlyra gyakorolt szerepét. Választ kaphattunk olyan kérdésekre, mint pl: mikor lesz jó egy szaltó, mitől pörög olyan gyorsan a balett táncos, miért nem dől el a kerékpáros, hogyan mérhetünk meg ismert tömegű testek segítségével ismeretlen tömeget, hogyan készíthetünk olcsón ötletes bortartót, hogyan biciklizhetünk kötélen?

Öröm volt látni a sok-sok csodálkozó gyermek arcot, hallani az okos ötleteket, érveléseket.
Reméljük a többi bemutató is ilyen jól sikerül majd."

petofi_kiserletek_20170314_008.JPG

petofi_kiserletek_20170314_009.JPG

 

petofi_kiserletek_20170314_012.JPG

petofi_kiserletek_20170314_014.JPG

forrás: saját fényképek, Vác, Petőfi Sándor Általános Iskola, 2017.03.14-én Kovács Éva fizika-matematika tanárnő

A következő bejegyzéseinkben ezekről a témákról, amiket a képeken is láttok, még beszélünk.

Köszönjük a váci Petőfi Sándor Általános Iskolának a pályázatunkon való részvételüket, és Detréné Kékesi Márta tanárnőnek a tökéletes felkészítő munkáját, valamint a lelkesedését,a versenyünk, szervezetünk, és a munkánk iránt.

thankyou_postit_pixabay.png

 

Üdvözletel,

ScienceGuruk

 

Szólj hozzá

oktatás verseny tudomány kísérlet tanárok auchan fizika tehetség energetika természettudomány pályaválasztás továbbtanulás vác boronkay kísérletek scienceguruk